Result SPM 2013
Hola! kembali lagi dengan tarikh yang penuh keramat and mencabar untuk calon SPM 2013!! dan aku salah seorang daripadanya. 20/3/14 merupakan tarikh yang membuat air mata aku mengalir tanpa henti. dengan keputusan yang tidak seberapa aku masih mampu membanggakan mak dan ayah. 4A 2B 2D 1E. klakar betul. Alhamdulillah semuanya lulus!! aku masih nampak senyuman mak aku walaupun bukan seperti waktu PMR 2011. memang betul sangkaan ku bahawa semua cikgu disekolah hanya memandang rendah terhadap keputusan SPMku tidak seperti waktu PMRku. air mata aku mengalir tanda kegembiraan sekaligus menandakan kekecewaan yang teramat sangat! aku telah membuatkan semua orang meletakkan harapan yang tinggi untuk keputusan SPMku. apa boleh buat, memang takdir yang menentukan nasib. walau apapun, aku masih bersyukur kerana masih diberi peluang untuk meneruskan cita-citaku yang masih samar. aku pun tak pasti ingin meneruskan pelajaran dalam bidang apa lagi. aku masih buntu dan keliru. syukur kerana masih ada rakan sekelasku yang boleh mencapai straight As dalam SPM. sekurang-kurangnya, sekolah aku tak perlu menanggung malu dengan sekolah lain. anyway, aku akan buktikan bahawa aku boleh buat lebih baik untuk masa yang akan datang. ------

new past